Inca aquesta adherida al programa “Compromís de qualitat turística”, que acredita i reconeix l'esforç realitzat per les empreses participants. El distintiu és el suport que demostra el compliment dels requisits establerts en la metodologia, i fa palès l'esforç i el compromís amb la qualitat i la millora contínua, alhora que distingeix la nostra ciutat enfront de la competència. Si ets una empresa d'Inca, entra-hi i emplena el formulari.
Inca disposa d'infraestructures, equipaments, serveis i recursos turístics suficients per a la generació de fluxos de visitants cap al destí, com ho demostra amb l'organització de grans fires. Diverses empreses d'Inca ja s'han adherit al SICTED.
Llistat d’establiments adherits
Can Vidal Boutique Rooms
Can Vidal,24 Inca. M. 678 272 305
info@canvidalboutiquerooms.com
Celler Ca'n Ripoll
c/ Jaume Armengol, 4 Inca. T. 971 50 00 24
cellercanripoll@hotmail.com
Forn de Sant Francesc
Sant Francesc,126 Inca. T. 971 50 49 93
info@forndesantfrancesc.com
Museu del calçat i de la indústria
General Luque, 223 Inca. T. 871 91 16 43
museucp@incaciutat.com
Reset Hair Beauty
Hostals, 7 Inca. M. 687 98 90 59
info@resetbyxisca.com
Antic Can Guixe
Calle Estrella,3 Inca. M. 622 10 84 17
info@antic-canguixe.com
Accés a llistat actualitzat d'establiments adherits
Què és el SICTED?
És un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per la Secretaria d'Estat de Turisme (SETUR), amb el suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), que té per objecte aconseguir un nivell de qualitat homogeni en els serveis oferts al turista dins d'una destinació turística, englobant per a això a serveis turístics de fins a 37 oficis diferents, amb la finalitat d'influir positivament en l'experiència i satisfacció del turista.
Es tracta d'un model participatiu que requereix que els serveis turístics adherits es comprometin amb la qualitat turística del seu destí. Ofereix un pla formatiu de 27 mòduls –disponibles en modalitat presencial i en línia–, visites d'assistència tècnica per part d'assessors SICTED, tallers de dubtes i solucions en què es generen amplis debats, grups de treball que desenvolupen propostes de millora per al destí i avaluacions que contrasten l'adequació dels serveis turístics als estàndards de qualitat i que culminen, si és el cas, amb l'obtenció del distintiu Compromís de Qualitat Turística.
Beneficis per a les destinacions
• Promoure una estructura de gestió permanent (a través de la Mesa de Qualitat del Destí i del Gestor SICTED), que vetllarà per l'increment de la competitivitat dels serveis turístics de la destinació.
• Oferir un nivell de qualitat i seguretat homogeni en tota la destinació.
• Incrementar la satisfacció dels turistes i fomentar la fidelització d'aquests.
• Incrementar la implicació i participació dels empresaris en el desenvolupament turístic de la destinació.
• Participar juntament amb més de 254 destins en un projecte a nivell nacional.
Beneficis per als serveis turístics
• Millorar la gestió interna, estructurant els processos.
• Generar un sistema documental.
• Orientar els responsables sobre les possibles millores a dur a terme.
• Incrementar la qualificació de l'equip, mitjançant el pla formatiu, que consta de 27 mòduls formatius.
• Rebre assistència tècnica, que ofereix suport per a la millora contínua.
• Per part de les autoritats del destí, donar suport i implicar-se en la millora del sector turístic.
• Exhibir un distintiu que acrediti el nivell de qualitat obtingut.
Agents participants
• Secretaria d'Estat de Turisme: és la propietària de la metodologia, dirigeix i coordina el projecte a nivell nacional.
• Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP): proporciona suport i suport al SICTED.
• Altres administracions: comunitats autònomes i diputacions provincials, secunden i promouen el projecte en els seus territoris.
• Ens gestor del destí: entitat pública o publicoprivada responsable de la implantació del projecte en el destí.
• Comitè Interdestins: òrgan de participació destinat a l'intercanvi d'informació, actuacions, evolució i harmonització de la implantació del SICTED en els destins participants.
• Gestor SICTED: és la peça fonamental en la gestió del projecte, el responsable de coordinar les accions que es desenvolupin en el destí.
• Formadors i assessors: professionals que imparteixen els mòduls formatius i que proporcionen als serveis turístics l'assistència necessària per implantar els manuals de bones pràctiques.
• Avaluadors: tècnics independents que garanteixen l'objectivitat i el rigor del procés d'avaluació previ a la distinció.
• Serveis turístics: element fonamental del projecte, beneficiaris directes i cara visible del projecte. Estan en contacte amb el turista i, en interactuar amb ell, fan que aquest s'emporti amb si una experiència turística de major qualitat.
• Associacions empresarials: poden formar part de la Mesa de Qualitat, representant els col·lectius d'empresaris i professionals cap als quals es dirigeix el SICTED, i traslladant a aquest òrgan les inquietuds i propostes dels seus associats.
Com adherir-s’hi?
Si ets un servei turístic, públic o privat, has de pertànyer al destí d'Inca, ja que està adherit al SICTED.
Si és així, a calidadendestino.es podràs sol·licitar la teva inscripció o posar-te en contacte amb el gestor SICTED del teu destí.
Més informació a calidadendestino.es o a sicted@calidadendestino.org.
L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament d’Inca:
macortes@ajinca.net
Empresa consultora encarregada del SICTED a Inca:
https://iqualtur.com
sicted@iqualtur.com
Web del SICTED
https://www.calidadendestino.es
El distintiu
El SICTED atorga dos tipus de distintius:
“Compromís de Qualitat Turística”, distintiu que acredita el compliment dels requisits establerts en la metodologia i reconeix l'esforç i el compromís amb la qualitat.